نویسنده : مهدی میرزایی
97/10/15


مقاله شماره 1

نوشتاری کوتاه بر الگوریتم پاندا در گوگل ( بخش اول)



سئو مقدماتی  | آموزش سئو  | اخبار

الگوریتم پاندای گوگل، الگوریتمی است با تغییر عمده ای در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل که برای اولین بار در ماه فوریه سال 2011 منتشر شد و بر روی تمامی نتایج موتور جستجوی گوگل اعمال گردید . این تغییر در الگورتیم با هدف کاهش رتبه سایت های کم کیفیت به ویژه وبسایت های" لینک فارم " و افزایش رتبه وبسایت های با کیفیت بالا را در بالای نتایج جستجو نوشته شده و نتیجه آن نیز بسیار به افزایش کیفیت نتایج گوگل کمک کرده است.


تاثر الگوریتم پاندا بر نتایج جستجوی گوگل چیست ؟

بر طبق گزارش هایی که وبسایت CNET در ارتباط با این الگورتیم ارائه کرد ، در رتبه بندی جدید گوگل، وب سایت های خبری و سایت های شبکه های اجتماعی به دلیل این الگوریتم در رتبه های بالایی در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفتند و رتبه بندی سایت هایی که حجم زیادی از تبلیغات را در خود جای داده بودند به شدت کاهش یافت. به نظر می رسد این الگوریتم تغییر رتبه بندی بیش از 12 درصد از تمام نتایج جستجو را به همراه داشت.

در مدت کوتاهی پس از انتشار الگوریتم پاندا و تاثیر آن بر نتایج گوگل، در بسیاری از وبسایتها از جمله فروم Google Webmaster Tools شکایات فراوانی درباره تأثیر منفی این الگوریتم توسط وبمسترها و صاحبین حق کپی رایت انجام گرفت که نشان میداد سوءاستفاده کنندگان نسبت به تولید کنندگان محتوا در رتبه بندی جدید گوگل در رتبه های بالاتری نسبت به صاحبین واقعی محتوا قرار گرفته اند.

در سال 2016، مت کاتز که در آن زمان سرپرست مبارزه با اسپم ها در وب سایت گوگل بود اظهار داشت :

گوگل با اجرای الگوریتم پاندا میزانی قابل توجهی از درآمدهای خود را از وبسایت ها از دست میدهد. اما ما در گوگل معتقدیم که به کارگیری الگوریتم پاندا تصمیم درستی است، هم برای اعتماد دراز مدت کاربران به گوگل و هم برای اکوسیستم بهتر ناشران.


فهرست به روز رسانی های وبسایت گوگل برای الگوریتم پاندا

الگورتیم پاندای گوگل چندین به روز رسانی را پس از رونمایی رسمی خود در فوریه 2011 تجربه کرده است و تاثیر آنها در آوریل 2011 به شدت در نتایج گوگل نمایان گردید. برای کمک به تولید کنندگان محتوای اینترنتی که تحت تاثیر الگوریتم پاندا قرار گرفته بودند ، در همان سال گوگل راهکارها و دستور العمل هایی را به عنوان راهنما در وبلاگ خود قرار داد که بر اساس آن وبسمتر های میتوانستند ارزیابی مناسبی از کیفیت در هنگام طراحی ، ساخت و نگهداری از وبسایت خود داشته باشند.

گوگل فهرستی با 23 جواب برای این سوال که " گوگل چه فاکتور هایی را در بررسی کیفیت وبسایت ها مفید در نظر میگیرد؟ " بر روی وبلاگ خود قرار داد که به وبمستر ها امکان میداد تا از "دید گوگل" به وبسایت ها نگاه کنند و ارزیابی مناسبی از کیفیت وبسایت خود داشته باشند. نام الگوریتم "پاندا" از مهندس گوگل Navneet Panda گرفته شده که تکنولوژی پشت این الگوریتم را ساخته و توسعه داده است .


عوامل موثر در رتبه بندی جدید گوگل بر اساس الگوریتم پاندا چیست ؟

ثبت اختراع گوگل پاندا (شماره ثبت اختراع 8،682،892) که در تاریخ 28 سپتامبر 2012 به ثبت رسید، در تاریخ 25 مارس 2014 به نام گوگل ثبت شده است. این ثبت اختراع بیان می کند:

الگوریتم گوگل پاندا برای بررسی ، نسبتی را در نظر میگیرد بین " تعداد لینک های داده شده به وبسایت " و "واژگان مرتبط با آن لینک ها در وبسایت هدف " . سپس این نسبت به دست آمده برای بررسی تمامی وبسایت هدف به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار استفاده میشود. اگر وبسایت هدف نتواند میزان حداقلی از نسبت های مورد قبول از وبسایت گوگل را در این نسبت ها به دست آورد، آنگاه گوگل آن وبسایت را به رتبه بندی های ضعیف تری تنزل میدهد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که گوگل پاندا بر رتبه بندی کل سایت یا بخش خاص بزرگی از وبسایت هدف اعمال میگردد و نه فقط یک صفحه.


آخرین به روز رسانی های گوگل برای الگوریتم پاندا

در دو سال اول معرفی الگوریتم گوگل پاندا، بروزرسانی به طور مداوم حدوداً هر یک ماه یکبار ارائه میگردید، اما گوگل در ماه مارس 2013 اعلام کرد که به روز رسانی های آینده در الگوریتم یکپارچه شده و بنابراین تعداد آن کمتر و تاثیر آن به صورت ماژولار در الگوریتم خواهد بود .

گوگل همچنین در 18 جولای 2015 ورژن 4.2 از این الگوریتم را بر روی نتایج جستجوی خود به صورت نامحسوس به عنوان آخرین به روزرسانی اعمال کرده است.

تماس با ما



SweetWeb.Ir@Gmail.com



22793514


تهران پاسداران دولت رحمانی غفاری بن بست تفضلی پلاک 7



خانه

درباره ما

وبلاگ

قیمتها

تیم ما

نمونه کار ها

شبکه های اجتماعی




All Rights reserved for SweetWEB.ir